OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1 552 600,00 zł na sfinansowanie inwestycji pn.: "Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa obiektu na potrzeby Przedszkola Gminnego z klasą "0" oraz siedzib instytucji gminnych w Sannikach" na potrzeby Gminy Sanniki. Nr sprawy: OŚ. 341-02/2007.

Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Pzp Gmina Sanniki w Sannikach zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.


1) Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Urząd Gminy w Sannikach
ul. Warszawska 169
09 - 540 Sanniki
www.sanniki.bip.org.pl
sanniki@zgwrp.org.pl
7:30 - 15:30

2) Określenie trybu zamówienia:
przetarg nieograniczony o wartości powyżej 60 000 euro


3)  Adres strony internetowej, na której zamieszczona została specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.sanniki.bip.org.pl

Na wniosek Wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać: w siedzibie zamawiającego. Koszt Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: 10,00 zł.
 
4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Przedmiotem zamówienia jest kredyt bankowy w kwocie 1 552 600,00 zł na okres od dnia 20.02.2007 r. do dnia 30.10.2007 r. realizowany w 9 transzach.
I     transza w kwocie 400 000,00 zł do 20.02.2007 r.
II    transza w kwocie 100 000,00 zł do 30.03.2007 r.
III   transza w kwocie 200 000,00 zł do 30.04.2007 r.
IV   transza w kwocie 100 000,00 zł do 30.05.2007 r.
V    transza w kwocie 150 000,00 zł do 30.06.2007 r.
VI   transza w kwocie 150 000,00 zł do 30.07.2007 r.
VII  transza w kwocie 150 000,00 zł do 30.08.2007 r.
VIII transza w kwocie 150 000,00 zł do 30.09.2007 r.
IX   transza w kwocie 152 600,00 zł do 30.10.2007 r.
Okres kredytowania: 10 lat (2007 r. - 2016 r.)
Kredyt spłacany będzie od 2008 r. - pierwsza rata w kwocie 47 064,00 zł płatna do
30.03.2008 r., następne 32 raty każda po 47 048,00 zł płatne na koniec każdego kwartału. Odsetki natomiast spłacane będą od marca 2007 r. do marca 2016 r.

Odsetki spłacane bez karencji w okresach kwartalnych, w ostatnim dniu kwartału.
Forma zabezpieczenia kredytu - weksel własny in blanco kredytobiorcy.
Oprocentowanie zmienne według stopy WIBOR 3M powiększone o marżę Banku.
Poza kwotami określonymi w ofercie Bank nie pobiera żadnych innych opłat i prowizji.
Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych.

Wspólny Słownik Zamówień: 66.13.00.00

5) Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
    Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych 
 
6) Termin wykonania zamówienia:
od 20.02.2007 r. do 30. 10.2007 r.

7) Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania usług bankowych,
2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

2. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne

Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
- wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych
- wykonawców, którzy wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności
- wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania
- wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków 

Zamawiający odrzuca ofertę, która:
- jest niezgodna z ustawą lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
- zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny
- w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia wykonawca nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny
- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów


8) Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

9) Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

Nazwa kryterium Waga
cena 100

10) miejsce i termin składania ofert:

Urząd Gminy w Sannikach
ul. Warszawska 169
09 - 540 Sanniki
pokój nr 10 (sekretariat)

do dnia 2007-02-22 do godz. 9:50

11)  Adres strony internetowej, na której zamieszczona została specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sanniki.bip.org.pl

12) miejsce i termin otwarcia ofert:

Urząd Gminy w Sannikach
ul. Warszawska 169
09 - 540 Sanniki
pokój nr 14
 
dnia 2007-02-22 o godz. 10:00.
                         
13) termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni, tj. do dnia 2007-03-23
                          
14) informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

15) informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

16) informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.

Dokumentacja - (.zip, 36,8 kB)

 

Wyjaśnienie

 

Dotyczy zamówienia pod nazwą:
Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1 552 600,00 zł na sfinansowanie inwestycji pn.: "Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa obiektu na potrzeby Przedszkola Gminnego z klasą "0" oraz siedzib instytucji gminnych w Sannikach" na potrzeby Gminy Sanniki.
 
Zamawiający Gmina Sanniki informuje, że w pkt III SIWZ „Opis Zamówienia” błędnie podano, że odsetki od kredytu spłacane będą w okresach kwartalnych.
Należy przyjąć okresy miesięczne spłaty odsetek kredytu zgodnie z uchwałą Rady Gminy Sanniki

 

! Modyfikacja !

 

Dotyczy zamówienia pod nazwą:
Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1 552 600,00 zł na sfinansowanie inwestycji pn.: "Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa obiektu na potrzeby Przedszkola Gminnego z klasą "0" oraz siedzib instytucji gminnych w Sannikach" na potrzeby Gminy Sanniki.

Zamawiający Gmina Sanniki działając na podstawie art. 38 ust. 4  ustawy  z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz. U. z 2004 nr 19, poz.177  późn. zm.) informuje , że dokonuje modyfikacji SIWZ w pkt. III Opis przedmiotu Zamówienia i  punkt ten otrzymuje brzmienie:

III. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kredyt bankowy w kwocie 1 552 600,00 zł na okres od dnia 02.03.2007 r. do dnia 30.10.2007 r. realizowany w 9 transzach.
I    transza w kwocie 400 000,00 zł do 02.03.2007 r.
II   transza w kwocie 100 000,00 zł do 30.03.2007 r.
III  transza w kwocie 200 000,00 zł do 30.04.2007 r.
IV   transza w kwocie 100 000,00 zł do 30.05.2007 r.
V    transza w kwocie 150 000,00 zł do 30.06.2007 r.
VI   transza w kwocie 150 000,00 zł do 30.07.2007 r.
VII  transza w kwocie 150 000,00 zł do 30.08.2007 r.
VIII transza w kwocie 150 000,00 zł do 30.09.2007 r.
IX   transza w kwocie 152 600,00 zł do 30.10.2007 r.
Okres kredytowania: 10 lat (2007 r. – 2016 r.)
Kredyt spłacany będzie od 2008 r. – pierwsza rata w kwocie 47 064,00 zł płatna do
30.03.2008 r., następne 32 raty każda po 47 048,00 zł płatne na koniec każdego kwartału. Odsetki natomiast spłacane będą od marca 2007 r. do marca 2016 r.

Odsetki spłacane bez karencji w okresach miesięcznych.
Forma zabezpieczenia kredytu – weksel własny in blanco kredytobiorcy.
Oprocentowanie zmienne według stopy WIBOR 3M powiększone o marżę Banku.
Poza kwotami określonymi w ofercie Bank nie pobiera żadnych innych opłat i prowizji.

Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: 66.13.00.00 – usługi udzielania kredytu

oraz  w pkt. VII Termin Wykonania  Zamówienia i  punkt ten otrzymuje brzmienie:

VII. Termin wykonania zamówienia
od 02.03.2007 r. do 30.10.2007 r.

 

Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian

 

Odpowiedzi

 

W dniu 13.02.2007 r. do Urzędu Gminy w Sannikach wpłynęło zapytanie następującej treści:
„...............................” prosi o udostępnienie następujących dokumentów:
- Uchwała Rady Gminy Sanniki w sprawie zaciągnięcia przedmiotowego kredytu,
- Opinia RIO w sprawie możliwości spłaty kredytu,
- wykaz posiadanych kredytów i pożyczek według załączonego druku.
Jednocześnie prosimy o podanie, czy Zamawiający przewiduje metodę naliczania odsetek rzeczywista liczba dni w miesiącu/365 dla celów wyliczenia ceny kredytu oraz, czy Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy kredytu wg standardów obowiązujących w Banku i czy projekt umowy kredytu powinien załączony do oferty”.

Odpowiedź:
Urząd Gminy w Sannikach informuje, że dokumenty: Uchwała Rady Gminy Sanniki w sprawie zaciągnięcia przedmiotowego kredytu, Opinia RIO w sprawie możliwości spłaty kredytu oraz wykaz posiadanych kredytów i pożyczek według załączonego druku zamieszczone są na stronie internetowej Zamawiającego (www.sanniki.bip.org.pl).
Wykonawcy winni przyjąć do obliczania ceny udzielania kredytu rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku 365/366 dni, aby umożliwić Zamawiającemu porównanie ofert.
W przypadku wybrania oferty Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy kredytowej wg standardów stosowanych w Banku i w związku z tym projekt umowy kredytowej powinien być załączony do oferty.

 

W dniu 13.02.2007 r. do Urzędu Gminy w Sannikach wpłynęło zapytanie następującej treści:
„W związku z opublikowaniem przez Państwa w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 32
z dnia 09.02.2007 r. ogłoszenia o zamówieniu usługi – udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1 552 600,00 zł na sfinansowanie inwestycji pn.: ”Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa obiektu na potrzeby Przedszkola Gminnego z klasą „0” oraz siedzib instytucji gminnych w Sannikach” .....................................zwraca się z uprzejmą prośbą
o wydłużenie terminu składania ofert do dnia 08.03.2007 r.. Prośbę naszą uzasadniamy koniecznością spełnienia wymogów proceduralnych obowiązujących w Naszym Banku.
Z góry dziękujemy za przychylenie się do naszej prośby.”

Odpowiedź:
Urząd Gminy w Sannikach informuje, że nie jest możliwe wydłużenie terminu składania ofert.

 

W dniu 13.02.2007 r. do Urzędu Gminy w Sannikach wpłynęło zapytanie następującej treści:
„W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu nieograniczonego na udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 552 600,00 zł ..............................zwraca się z prośbą
o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania niezbędne do przygotowania oferty przetargowej:
1) Czy Zamawiający może potwierdzić, że raty kapitałowe zamierza płacić kwartalnie trzydziestego dnia ostatniego miesiąca kwartału kalendarzowego, a
w przypadku, gdy wyznaczona data spłaty przypadać będzie w dzień wolny od pracy to Zamawiający ureguluje ratę w następny dzień roboczy po tym terminie?
2) Czy Zamawiający może potwierdzić, że wykonawcy powinni przyjąć do obliczenia ceny udzielenia kredytu, rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366 dni), aby umożliwić Zamawiającemu porównanie oferty?
3) Czy Zamawiający może potwierdzić, że pomimo przewidywanej możliwości zmiany terminu wypłaty transz kredytu, przewiduje, że ostatecznym terminem wypłaty całości kredytu będzie dzień 30.10.2007 r.? Jeśli nie, to prosimy o podanie ostatecznego terminu wypłaty wszystkich środków kredytowych przez Bank.
4) Prosimy o przesłanie następującego zestawu dokumentów finansowych, które umożliwiają nam dokonanie prawidłowej analizy zdolności kredytowej Zamawiającego:
• Załącznik nr 6 do uchwały budżetowej
• Ewentualne zmiany do budżetu
• Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2005 (RbNds za 2005 r.)
• Sprawozdanie z wykonania budżetu za trzy kwartały 2006 (RbNds za 2006 r.)
• RbZ za 2005 r.
• RbZ za trzy kwartały 2006 r.
• Aktualne zaświadczenie o nie zaleganiu ze składkami w ZUS i US
• Opinia RIO o wykonaniu budżetu za rok 2005
• Opinia RIO o budżecie na 2007 r.
• Uchwała właściwego organu JST o zaciągnięciu kredytu, będącego przedmiotem postępowania
• Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu, będącego przedmiotem postępowania
• Prognoza długu pozwalająca na określenie planowanych dochodów, wskaźników długu oraz spłaty zadłużenia w całym okresie kredytowania (prognoza załączona na stronie internetowej obejmuje tylko lata 2007 – 2012)”

Odpowiedź:
Urząd Gminy w Sannikach informuje, że:
1. Raty kapitałowe będą regulowane kwartalnie trzydziestego dnia ostatniego miesiąca kwartału, gdy spłata przypadać będzie na dzień wolny od pracy to rata uregulowana zostanie w następnym dniu roboczym po tym terminie.
2. Wykonawcy winni przyjąć do obliczenia ceny udzielania kredytu, rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366 dni), aby umożliwić zamawiającemu porównanie ofert.
3. Pomimo zmiany terminu wypłaty transz kredytu, ostatecznym terminem wypłaty całości kredytu będzie dzień 30.10.2007 r.
4. Przekazuje się następujące dokumenty finansowe:
- Załącznik Nr 6 do uchwały budżetowej;
- zmiany do budżetu na rok 2007;
- sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2005 (RbNds za 2005r.);
- sprawozdanie z wykonania budżetu za trzy kwartały 2006 (RbNds za 2006r.);
- RbZ za 2005r.;
- RbZ za trzy kwartały 2006r.;
- zaświadczenia o nie zaleganiu ze składkami w ZUS i US;
- opinia RIO o wykonaniu budżetu za rok 2005;
- opinia RIO o budżecie na rok 2007;
- Uchwała Nr 35/V/2007 Rady Gminy Sanniki z dnia 31 stycznia 2007r. w sprawie zaciągnięcia kredytu, będącego przedmiotem postępowania;
- opinia RIO o możliwości spłaty kredytu, będącego przedmiotem postępowania;
- prognoza długu.

 

W dniu 14.02.2007 r. do Urzędu Gminy w Sannikach wpłynęło zapytanie następującej treści:
„W związku z zamiarem złożenia Państwu oferty prosimy o przekazanie następujących informacji i dokumentów:
- termin rozpoczęcia i zakończenia inwestycji
- całkowity koszt inwestycji
- czy poniesiono już wydatki związane z inwestycją – w jakiej kwocie
- czy uruchomienie nastąpi na rachunek gminy
- czy w przypadku wybrania oferty Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy kredytowej wg standardów stosowanych w Banku – czy w związku z tym projekt umowy kredytowej powinien być załączony do oferty”.

Odpowiedź:
Urząd Gminy w Sannikach informuje, że:
- termin rozpoczęcia i zakończenia inwestycji (od 07.2006 r. – do 31.12.2008 r.)
- całkowity koszt inwestycji 4 033 946,00 zł
- poniesiono wydatki związane z inwestycją w kwocie 1 012 139,41 zł
- uruchomienie nastąpi na rachunek gminy
- w przypadku wybrania oferty Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy kredytowej wg standardów stosowanych w Banku i w związku z tym projekt umowy kredytowej powinien być załączony do oferty


Dokumenty do powyższych odpowiedzi - (.zip, 4.3 MB)

 

W dniu 15.02.2007 r. do Urzędu Gminy w Sannikach wpłynęło zapytanie następującej treści :
1) Prognoza długu
Wyliczone przez nich Państwa wartości nie są  wartościami w rozumieniu ustawy o finansach publicznych.
Wyliczone wskaźniki nazwano jako:
-udziały kredytów  w dochodach
-udział kredytów  w dochodach własnych
Nadmieniamy iż: - zgodnie z art.169 u.f.p  - wskaźnik długu do dochodów(łączna kwota długu publicznego do prognozowanych dochodów)
-zgodnie z art.170 u.f.p. wskaźnik obsługi długu do dochodów ( łączna kwota przypadających do spłaty w danym roku budżetowym zobowiązań do prognozowanych dochodów)
Prosimy o wyjaśnienie tego faktu bo Państwa „wskaźniki” są sprzeczne ze wskaźnikami ustawowymi ,które powinna zawierać prognoza długu.
Prosimy zatem o pilne dostarczenie prawidłowo sporządzonej prognozy długu.

Odpowiedź:
Załącznik stanowiący prognozę długu na 2007 r. i lata następne. Zawiera wskaźniki długu do dochodów zgodne z art. 169 u. f. p. (łączna kwota spłaty długu w danym roku do dochodów nie przekracza 15% planowanych dochodów) i art. 170 u. f. p. łączna kwota długu gminy na koniec roku budżetowego nie przekracza 60 % dochodów ogółem.

Prognoza długu - (.zip, 187 kB)

 

 

W dniu 16. 02. 2007 r. do Urzędu Gminy w Sannikach wpłynęło zapytanie następującej treści:

„ W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu nieograniczonego na udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 552 600,00 zł ................................. zwraca się z prośbą

o udzielenie odpowiedzi na następujące pytanie niezbędne do przygotowania oferty przetargowej:

1) Czy Zamawiający może podać łączne kwoty zadłużenia w poszczególnych latach kredytowania (czyli wysokość wskaźnika długu – art. 170 u.f.p.), ponieważ w nadesłanym przez Zamawiającego dokumencie pod nazwą „Prognoza długu na 2007 r. i lata następne” podany został wyłącznie wskaźnik obsługi zadłużenia zgodny z art. 169 u.f.p.”.

Odpowiedź:

W odpowiedzi na zapytanie z dnia 16.02.2007r. Urząd Gminy

w Sannikach informuje, że zgodnie z art. 170 u.f.p. łączna kwota długu gminy na koniec roku budżetowego nie przekracza 60 % planowanych dochodów.

 

1. Planowana prognoza długu

Lata

kredytowania

Planowane

dochody gminy

w tys. zł.

Planowany

dług gminy z odsetkami

w tys. zł.

zgodnie z prognozą

  %  

2007

12.354

3.479

28,2

2008

12.477

2.970

23,8

2009

12.602

2.462

19,5

2010

12.790

1.954

15,3

2011

12.990

1.515

11,7

2012

13.200

1.196

9,1

2013

13.460

856

6,3

2014

13.700

517

3,8

2015

13.950

178

1,3

2016

14.200

0 - spłata 178

0

 

2. Wykonanie dochodów za 2006r. – 12.506 tys. zł.

 

 

 

W dniu 19.02.2007 r. do Urzędu Gminy w Sannikach wpłynęło zapytanie następującej treści:
„W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu nieograniczonego na udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1552 600,00 zł ................................ zwraca się z prośbą
o udzielenie odpowiedzi na następujące pytanie niezbędne do przygotowania oferty przetargowej:
1) Czy Zamawiający może potwierdzić, że w załączniku nr 2 „Oświadczenie Wykonawcy
o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu” w miejscu „Nazwa i pieczęć Oferenta” powinna być umieszczona pieczątka firmowa z danymi adresowymi Oferenta oraz imienna pieczątka i podpis osoby upoważnionej do złożenia oferty”.

Odpowiedź:
Urząd Gminy w Sannikach potwierdza, że w załączniku nr 2 „Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu” w miejscu „Nazwa i pieczęć Oferenta” powinna być umieszczona pieczątka firmowa z danymi adresowymi Oferenta oraz imienna pieczątka i podpis osoby upoważnionej do złożenia oferty.

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 1616756]

przewiń do góry